"It gets harder and harder to sell new games after they've been out for a couple of months. And then of course, especially on the PC side, but also now on Xbox 360, they're getting increasing amounts of piracy and it's easier to distribute through bit torrent and so forth."
[...]
"When it comes to videogames, there's no way to pirate a cloud based game. Because the game is not running locally, it's running in the cloud. And there's also no used games, so the margins zoom up for them. And what that means of course for the consumers is that prices can come down."
Steve Perlman, Ladies and Gentleman
Ja, die tolle Zukunft des Cloud-Gaming...
Denkt's mal zu Ende.
Heiner kauft keine Spiele mehr, sondern nur noch Codes. Für die darf er 1 Monat auf einem der Ubisoft-Server Dragon Age 7 spielen.
---
Achja, Steam boykottiere ich neben Ubisoft nun auch, nachdem mir klargeworden ist, dass die Onlineregistrierung eigentlich einer Datenträgerentwertung gleichkommt. Man kann den dort einmal aktivierten Titel nicht weiterverkaufen.
Wertverlust: 100%