Ich muss sagen, bis du vor ner Weile mal AoD in den News erwäht hattest, hatte ich von dem Titel noch nie was gehört. Ich wüsste nicht mal, wo ich von solchen Spielen erfahren sollte.
Da wären:
Tagebuch der Apokalypse
Todeshunger
Im Wahn
Tagebuch der Apokalypse ist recht nett, wobei dem Helden von anfang an nichts zu fehlen scheint, da er auf alles vorbereitet ist.
Todeshunger und im Wahn, würde ich zwar ins Endzeitgenre einsortieren, jedoch nicht in das der Zombies :)
Aber back to Topic :)
Bin mal gespannt, wie es wird kann es im Moment ebenfalls kaum erwarten bis es rauskommt.
So, here’s the pitch – are you a modder looking to work on an original title? Are you new to the game industry and looking to get professional credit on your resume? Are you an experienced game developer looking to work on a zombie RPG in your spare time because you’ve always wanted to play one? We are looking for folks like you.
Now, a few things about the project. We have very little funding – work on the project ranges from contribution for credit in the game to payment after the project comes out (for the long-term members of the team). This is not likely to change, so this is NOT a full-time job with a salary, though if the game does well enough (and we like your work) it could lead to paid work on future projects.
We’re not expecting full-time hours – attitude, efficiency, and reliability are key. We’re looking for team members that can complete tasks they’ve agreed to take on within a reasonable amount of time and communicate their progress to the leads. Professional discretion about your work is expected. Working well with the team is a must.
For programmers:
We are primarily looking for someone with game programming/scripting background. Knowledge of Torque 3D and TorqueScript is highly preferable. You will be working with the Lead Programmer and Project Lead on most of your tasks.
Tools Programmer - Developing tools to make implementation of content easier. GUI work a big plus.
Examples of tool duties:
-Script Editor
-Journal Editor
-Loot Container tool
-Art implementation and lighting tools
Scripting Programmer - The scripting programmer uses the engine's scripting language to create scripts for dialogue (a lot of these), for events/event triggers, time passage, tracking stats, and bark text.
Examples of Scripting:
-Global dialogue flags
-Combat triggers
-Quest update triggers
-Scene triggers
-XP/item rewards
GUI Pics!
:o Sims? Fußball Manager?
Hat ich jetzt gar nicht auf dem Schirm als ich die Screenies gesehen habe.
Jut, gibt ja schon nen Gegenentwurf:
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,2645.msg86264.html#msg86264 :s000:
Der Gegenentwurf sieht jedenfalls deutlich mehr nach Endzeit aus. Was Tyler vermutlich meint, es sieht relativ steril und sauber aus. Mal ehrlich, die Strassen in Deutschland sind weniger gut erhalten als diese da (allein der Zebrastreifen! Wie frisch gestrichen) und dort soll ja angeblich die Zivilisation zusammengebrochen sein. Das kommt nicht gut rüber. Zumindest auf den bisherigen Screens.
Könnte mir vorstellen, 30$ zu geben, wären also ca. 25 Euro.Die 30 gibt mir zu wenig fürs Geld mMn. Bei Wasteland hab ich gerne 30$ gegeben, da kam ja am Ende noch gut was dazu, aber hier ists bisher nur eine Forenbelohnung und der OST, das brauch ich beides nicht wirklich.